التخطي إلى المحتوى

تفسير الاحلام والرؤي اللحمة النية في المنام من موقع محتوى تتواجد اللحوم فى اغلب منازلنا نحضر منها اشهى الوجبات ولكن عندما نرى اللحوم النية فى الاحلام نخشى منها ونشعر بالقلق والانزعاج ونتابع من خلال المقالة التالية تفسير ومعانى رؤية اللحوم النية بكامل التفاصيل والدلالات التى تتضمنها الرؤية بدقة تامة.

معنى رؤية اللحوم النية للزوجة

  • ترمز معانى رؤية اللحمة النية فى الاحلام للزوجة الى عدد من التفسيرات غير المحمودة لمن تراها والله اعلم.
  • من ترى انها تقوم بتقطيع اللحم فى الاحلام تشير الى اشاعات وكلام كاذب تطلقه صاحبة الروؤية والله اعلم.
  • من ترى اللحمة النية فى منزلها فى الاحلام تشير الى هموم وازمات وخلافات تمر بها من تراه.
  • من ترى انها تشترى اللحمة النية فى الاحلام تشير الى احزان وهموم وفقدان احد من الاهل او الزوج والله اعلم.

تفسير رؤية اللحمة النية فى الاحلام للرجل

  • من يرى انه يتناول اللحمة النية فى الاحلام ترمز الى مشاكل كثيرة وازمات مع الاهل او الاصدقاء المقربين والله اعلم.
  • من يرى انه ياكل اللحمة النية يشعر بالسعادة فى الاحلام تشير الى الحصول على اموال من طريق حرام والله اعلم.

تفسير الاحلام والرؤي اللحمة النية في المنام

تفسير رؤية اللحمة النية فى الاحلام لابن سيرين

  • فسر العالم ابن سيرين رؤية اللحوم النية بتفسيرات ومعانى كثيرة منها الفراق والهموم وضيق الحال .
  • تشير معانى اكل اللحوم  الحمراء النية فى الاحلام الى الغيبة والكلام الكاذب فى حق الناس وقيل هى افعال غير اخلاقية وطباع وتصرفات سيئة والله اعلم.
  • فسر ايضا توزيع اللحوم النية التى لايتم اكلها فى الاحلام بانها فقدان مال وازمات وكثرة الدين وضيق الاحوال لمن يراها والله اعلم.

تفسير رؤية اللحمة النية فى الاحلام للنابلسى

  1. فسر العالم الفقيه النابلسى حلم اللحمة النية بعدد من التفسيرات اغلبها غير محمودة لمن يراه.
  2. تشير رؤية اللحوم الحمراء النية فى الاحلام على كلام باطل واشاعات وادعاء ونميمة والله اعلم.
  3. ترمز رؤية اللحمة النية فى الاحلام الى هموم واحزان وقيل هى ضيق للحال وخلافات فى البيت والاسرة والله اعلم.
  4. فسر ايضا رؤية شراء اللحوم النية فى الاحلام بحزن وهموم وقيل فقدان احد من الاهل او العزاء علينا والله اعلم.

يرحب موقع محتوى بمتابعتكم والاجابة على ما تريدون من استفسارات واحلام  اترك ما تريد فى تعليق اسفل المقال مع تحديد الحالة الاجتماعية وسوف يتم الرد عليكم لاحقا.

التعليقات

  1. السلام عليكم …… أنا والدتي حلمت أنها معاها لحمه نية كتير يتقطعها وتفرقها على ناس كتير وبتاكل منها ….. ممكن أعرف تفسير الحلم

  2. خير يا رب حلمت بان زي ما نكون في العيد وبعدها كاني رايحه ازور جيراني وقرايبي كدا فرحت ازور البيت اللي ع يميني هو كان فيه خالتي (تقرب لماما) لقيتها كان عندها خطيب بنتها وهي قاعده بتقطع لحم ني كتييييير لانه كان قدام عتبة بيتها ولقيت بناتها الاتنين رايحين يمشوا زي يخرجوا كدا كان وقتها ادان المغرب وهي راحت مخلصه وادت لخطيب بنتها الحاجه وقالتلي ننزل عشان نصلي المغرب فرحت المسجد عشان اصلي معاها كل شويه الاقي حد يعدي من جنبي من ورايا لاخر ما زهقت كان في ناس رجاله قعيده رحت اصلي جنبهم ف وسطهم كدا عشان ما حدش يدايقني واخر اما خلصت الصلاة كان لقيت كرسي اتخبطت دماغي فيه المهم بعدها خلصت صلاه وكان رايحه مع خالتي دي بيتعا تاني فقابلت عند بوابتها واحده كدا وفضلت واقفه معاها وانا كنت على مضض اصلا وبعدها قالتلي دا انا مفتاح الباب بتاع الشقه نسيته طبعا مشيت وكنت مضايقه جدا (مع العلم البيت اللي شفت فيه خالتي دا هو مش شكل بيتها خالص هو شكل البيت اللي عايشه فيه اخت جوزي وعيلة جوزها) وبعدها قمت رايحه ازور البيت اللي بعده هو خالي بس خبطت كتير ما حدش رد عليا وبعدها رحت ادخل البيت اللي جنبه (هو بيت خالة والدي وفي الحلم رايت خال والدتي اللي فيه) لقيت خال والدتي جدي هو في الحقيقه تعبان لقيته ف الحلم نايم على سرير وكاني وقفت برا لقيت تلات اشخاص ميتين زوجته واتنين كمان شكلهم بالنسبالي غريب بس ف الحلم تعرفت على الاول وقلتله انا ما شفتكش من زمان انت واحشني اوي وحضنته وقبلته قلتله انت جاي ليه قالي جاي اخد جدك معايا قلتله ومش هتاخدني قالي لا انا جاي لجدك عشان خلاص وقمت زي سانداه بايدي ومدخلاه البيت وجدو اول ما شافه قالي قوميني يا بنتي وسندته بايدي عشان يقوم وخلص كدا وقلت لماما على اللي حصل ما علقتش على حاجه وقالتلي يا بختك مسكتي ايدهم هنيئالك يا بنتي وهما رايحين ياخدوا امانه ربنا بس وخلص الحلم ع كدا ارجو التفسير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *