كلمات أغنية محبتش رامى صبرى

أ / اسراء السيد جبر

يقدم موقع محتوى كلمات أغنية محبتش رامى صبرى، رامى صبرى هو أحد الأوجه الشابة الصاعدة حديثا فى الوطن العربى، ولد يوم 15 من شهر مارس عام 1978، يعتبر واحد من مطربي شركة “ستار جيت” التى يرأسها المخرج الكبير “طارق العريان” ، برع فى فن التلحين، كانت أمنيته الأولى أن يصبح فنان مشهور ومعروف على مستوى العالم، تميز عن غيره من المطربين فى إحساسه الدافئ والجميل، كان أول ظهور له على الشاشات في عام 2000.

كلمات أغنية محبتش كاملة

محبتش اني اضيع وقتي ع الفاضي هسيبك قبل ما تسيبني وانا راضي
يقولوا الناس انا سبتك ولا تسيبني كرامتي غالية عندي ومش هموت، عادي مادام ملقتش فايدة جاية في عتابي في ايه يجبرني اكمل عمري في عذابي؟ صبرت كتير وهعمل بس ايه تاني، وبكره تحس فرق الدنيا في غيابي، و آدي الأيام مسيرها تعدي مين قالك مبعتديش، ومش هزعل عشان عارفك محبتنيش يادوب تنساني دلوقتي ويلا سلام آدي الأيام ياعيني وهيا بتبين عيوب الناس، ومين حبك، ومين عرفك يومين وخلاص، ومين طلعت وعوده كلها أوهام متسألنيش هعيش ازاي دي سيبهالي يهمك أمري من امتى وراحة بالي! بلاش انت ومتعملش اني غالي عليك لحالك روح و سيبني خلاص بقى ف حالي أبات مظلوم وعمري ف يوم ما ابات ظالم أذيتني كتير وربنا وحده كان عالم بعدّي حاجات عشان بس الحياة تمشي لقيت الحب والإحساس ده مش دايم، و آدي الأيام مسيرها تعدي مين قالك مبعتديش، ومش هزعل عشان عارفك محبتنيش يادوب تنساني دلوقتي ويلا سلام آدي الأيام ياعيني وهيا بتبين عيوب الناس، ومين حبك، ومين عرفك يومين وخلاص، ومين طلعت وعوده كلها أوهام

للتعرف على المزيد من اغاني رامي: كلمات أغنية كلمة رامى صبرى

أعمال رامى صبرى الفنية

التحق بأكاديمية الموسيقى بالقاهرة وبعد أن تخرج منها بدأ بتلحين العديد من الاغاني لبعض المطربين مثل “عامر منيب وشيرين عبد الوهاب وفضل شاكر”، عرف على مستوى الساحة الفنية المصرية.

وفى عام 2005 تعرف على المخرج “طارق العريان”الذى أشاد بموهبته الكبيرة وقرر التعاون معه فى إنتاج معظم أعماله الفنية، أعلن عن أول ألبوم غنائى له بعنوان “حبيبى الأولانى” والذى تضمن عشرة أغانى كاملة، وحقق نسبة مبيعات عالية على مستوى الشرق الأوسط.

Ramy Sadry1

ظهر فى أول فيديو كليب له بعنوان “حبيبى الأولانى ومش أنا وبحبك” وتصدرت هذه الأغانى قائمة الأكثر مشاهدة على اليوتيوب فى ذلك الوقت، أطلق ثانى ألبوم غنائي له بعنوان “غمضت عينى”والذى أشتمل على عدد 15 أغنية كاملة وهو من إنتاج وتوزيع شركة “ستارجيت وميلودي ميوزيك”.

شارك مع النجمة الكبيرة “أصالة نصرى”فى دويتو بعنوان “مش فاكر ليك” والتى حققت عدة نجاحات كبيرة على مستوى العالم العربى، قام بإصدار بعض الأغانى الدينية كأغنية “وجه كريم ويارب”.

حصل على لقب “أفضل ثالث مطرب فى الوطن العربى”لعام 2009 مقدمة من “MTV العالمية”، وجائزة “الدير جيسيت” عام 2008، ظهر بآخر أعماله الفنية حتى الأن عام 2015 ألبوم بعنوان “أجمل ليالى فى عمرى”وهو من إنتاج شركة “مزيكا”.

أعلن عن أغنية منفردة فى بداية عام 2017 الحالى بعنوان “محبتش” ، أعلن عن بعض الأغانى المنفردة طوال مسيرته الفنية حتى الأن ومن أشهرها أغنية “ألف مشاء الله عليك ومش أنا وأنا معاه وبرتاح وأجمل ليالى عمرى وكلمة وبحبك”وقام بتصويرهم فيديو كليب.

شاهد أيضًا: كلمات البوم فارق معاك رامي صبري