كلمات أغنية مسلسل اللهم إنى صايم

أ / اسراء السيد جبر

يقدم موقع محتوى كلمات أغنية المسلسل الرمضانى الجديد “اللهم إنى صائم”2017 من غناء المطرب الشعبى الكبير “أحمد شبيه”، مسلسل اللهم إنى صائم هو أحد المسلسلات الحديثة التى تم عرض أولى حلقاته في شهر رمضان الكريم، وهو من بطولة “مصطفى شعبان” بالاشتراك مع كلا من “ماجدة زكى ومى نور الشريف ووفاء صادق وريم مصطفى وسليمان عيد ومحمد أبو الوفى وندا موسي”وتأليف “أحمد عبد الفتاح” وإنتاج “تامر مرسي”وإخراج “أكرم فريد”.

كلمات أغنية مسلسل اللهم إنى صايم

رمضان رمضان محبة وطاعه وصلاة جماعه وقرب كان شهر توبة وصيام بقى شهر أكل و شرب بقى كرنفال فيستفال و الكل فيه شغال أيخي عليكو أيخي خليتوا ايه للغرب اللي نص صيامه نايم، واللي قام على الخلق زام شخط نطر زعيق شتايم تبقى ندمان انو قام بقى عادي عندو يجيب في سيرة أي حد بقى وشو متغير في شلة يطب بجد، ويسألوه مالك تلاقي عندو رد أللهم اني انك ايه ؟ اني صايم، والفطار الساعه كم ؟ قولو خدلك بوق مايه مش جميلة ياعم هي يابا خدلك بوق مايه ده انت صايم في المنام اللي نص صيامه نايم، واللي قام على الخلق زام شخط نطر زعيق شتايم تبقى ندمان انو قام اللي راح الشهر منو ع السهر وع العزايم، واللي ضيع نص ماله على التباهي بالولايم، واللي فاكر الحكاية حفظ آيه و السلام مش مظاهر يا ابني واضح ايه الحلال وايه الحرام كان أولى يدي لغيرة ويزود ميزانه، ويلم اهله و ناسه ويفطر جيرانه اهو ده باقي وده اللي دايم بقى عادي عنده يجيب في سيرة أي حد بقى وشو متغير في شلة يطب بجد، ويسألو مالك تلاقي عندو رد أللهم اني انك ايه اني صايم، والفطار الساعه كم قولوا خدلك بوق مايه مش جميلة ياعم هي يابا خدلك بوق مايه ده انت نايم في المنام اللي نص صيامه نايم، واللي قام على الخلق زام شخط نطر زعيق شتايم تبقى ندمان انو قام .

للتعرف على المزيد من اغاني شيبه: كلمات أغنية المصلحجية كتروا أحمد شيبة

نشأة أحمد شيبه

أحمد شبيه هو مطرب ومغني مصري معروف، ظهر خلال السنوات القليلة الماضية، عرف عنه قوة صوته فى اللون الشعبى، ولد فى مدينة الإسكندرية، غنى فى العديد من الحفلات المحلية والأفراح.

نجح فى تكوين فرقة موسيقية خاصة به، بدأ الغناء في عمر الثامنة عشر، بدأ مشواره الفنى عن طريق تسجيل بعض الفيديوهات له على اليوتيوب والتى حصل من خلالها عل نسبة شعبية عالية على مستوى العالم العربى.

كلمات أغنية مسلسل اللهم إنى صايم

شاهد أيضًا: كلمات اغنية انت اللي فى قلبي احمد شيبة

أعمال أحمد شبية الفنية

أعلن عن أول أغنية له على اليوتيوب بعنوان “هذا جناه أبى”وكان فى سن العشرينات آنذاك، ثم أطلق أغنية آخرى اسمها “اللى منى مزعلنى” وتعاون في ذلك مع ابنه الأكبر “محمد شبية”.

ظهر فى بعض الأفلام السينمائية وغنى فيها بعض الأغانى مثل أغنية “آه لو لعبت يا زهر” من فيلم “أوشن 14”بطولة كلا من “حمدى المرغنى ومحمد أنور ومصطفى خاطر”.

وتعتبر من أشهر أعماله الفنية حتى الآن ويعود إليها الفضل فى الشهرة التى حصل عليها على مستوى الشرق الأوسط، حصل من خلالها على نسبة مشاهدة عالية على مواقع التواصل الإجتماعى تخطت 84 مليون مشاهد ومتابع.

له العديد من الأغانى الشعبية والناجحة كأغنية “6 وشوش والفقر والجدعنة وعشان معيش وخلونى ساكت وأنا مش هافية وحكم القوى والرجولة فى خطر وليالينا”، ظهر في دويتو غنائي مع المطرب الكبير “جورج وسوف” بعنوان “بيحسدونى لما بضحك” ، شارك فى مسلسل درامى وحيد اسمه “النايت “، شارك فى فيلم “النبطشي”بطولة “محمود عبد المغنى”وغنى فيه أغنية “اللى منى مزعلنى”للمرة الثانية على التوالى.

أ / اسراء السيد جبر

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *