كلمات أغنية الراجل يتكلم رامى صبرى

أ / اسراء السيد جبر

يقدم موقع محتوى كلمات أغنية الراجل يتكلم رامى صبرى 2017، رامى صبرى هو مطرب ومغنى وملحن مصرى شاب، ظهر في السنوات القليلة الماضية، ولد فى القاهرة يوم 15 من شهر مارس عام 1978، اسمه كاملا “رامي صبري محمود محمد” ، كانت رغبته الأولى أن يصبح فنان مشهور على مستوى العالم، التحق بمعهد الموسيقى العالي أستطاع أن يكون واحدا من فرقة المخرج “طارق العريان”.

كلمات أغنية الراجل يتكلم كاملة

  • كلمات الأغنية: وائل توفيق.
  • ألحان الأغنية: رامى صبرى.
  • توزيع الموسيقى: جلال الحمداوى.

عايز أقولك حاجه اسمعي مني في اللي هيتقال لما الراجل يتكلم الست متعندش معاه متقولّوش حاضر في كلام يتقال، تاني يوم تنساه تفهم وتقدّر قيمته لو عايزة تكمل وياه ماهي لو بتعامله بطيبة وحنية وحب واخلاص تاخد عينه وتدّلع ويصونها وتتشال عالراس وقت ماتغلط تتحاسب، يسامحها على أي أساس ؟ انتي فاهمة الدنيا غلط باين متعلمتيش الراجل لما يحب بجد يحب بكل مافيه، واللي بتفهم بتريّح وبتعرف ازاي ترضيه مبيقساش غير لو حس ان الست دي مش باقية عليه، واللي تحافظ على بيتها وأسرار بيتها دي تبقى تمام، واللي بتصبر على حالها مشاكلها بتتحل اوام، واللي تقلِّب في مشاكل معروف انها أي كلام خلص الكلام اما نشوف آخرتها بعد ايه؟

للتعرف على المزيد من اغاني رامى: كلمات البوم فارق معاك رامي صبري

مسيرة رامى صبرى الفنية

بدأ مشواره الفنى بعد أن تخرج من أكاديمية الموسيقى عن طريق تلحين بعض الأغاني لمعظم المطربين المصريين مثل “شيرين عبد الوهاب”والراحل “عامر منيب”و “فضل شاكر” ، حصل على نسبة شهرة كبيرة.

وفى عام 2005 التقى بالمخرج “طارق العريان” الذى أشاد بقوة صوته وإحساسه الجميل، قام بإصدار أول ألبوم غنائي له بعنوان “حبيبى الأولانى”وظهر من خلاله بأول ثلاثة أغانى مصورة وهى “حبيبى الأولانى ومش أنا وبحبك”حقق من خلاله نسبة نجاحات مذهلة.

أطلق ثانى ألبوم غنائي له بعنوان “غمضت عينى” والذى أحتوى على عدد خمسة عشر أغنية كاملة وهو من إنتاج وتوزيع شركة “ستارجيت وميلودي ميوزيك” ، ظهر فى العديد من الأغاني المصورة كأغنية “ألف مشا الله عليك وكلمة وأنا معاه وبرتاح”.

شارك فى دويتو غنائى مع النجمة الكبيرة “أصالة نصرى”بعنوان “مش فاكر ليك”، ظهر فى بعض البرامج التليفزيونية كضيف شرف مثل برنامج “تارتاتا ونغم وسكوت حنغنى”.

أعلن عن آخر أعماله الفنية حتى الآن ألبوم بعنوان “أجمل ليالى عمرى”وتضمن عدد إحدى عشرة أغانى كاملة وهو من إنتاج وتوزيع شركة “مزيكا”، له بعض الأعمال الدينية مثل أغنية “وجه كريم ويارب”وقام بتصويرهم فيديو كليب.

حصل على لقب “أفضل ثالث مطرب في الوطن العربي” مقدمة من جائزة “MTV العالمية”عام 2009، بالإضافة إلى جائزة “الدير جيست”كأفضل مطرب عربي شاب عام 2008.

أطلق أحدث أغانيه المنفردة عام 2017 أغنية بعنوان “الراجل يتكلم”وحصل من خلالها على نسبة مشاهدة عالية على مواقع التواصل الاجتماعي وخاصة اليوتيوب.

كلمات أغنية الراجل يتكلم

شاهد أيضًا: كلمات أغنية كلمة رامى صبرى

أ / اسراء السيد جبر

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *