كلمات أغنية ربنا يخليك لقبلى كارمن سيلمان

أ / اسراء السيد جبر

يقدم موقع محتوى كلمات أغنية ربنا يخليك لقبلى كارمن سيلمان 2017، كارمن سليمان هي مغنية مصرية شابة، ظهرت فى الوطن العربى خلال السنوات القليلة الماضية، ولدت فى محافظة الشرقية يوم 7 من شهر أكتوبر عام 1994، اسمها كاملا “كارمن عصام على سليمان”، نشأت فى وسط عائلة محافظة، التحقت بالمعهد العالى للإعلام أكاديمية الشروق.

كلمات أغنية ربنا يخليك لقبلى كاملة

  • كلمات الأغنية: أحمد حلمى.
  • ألحان الأغنية: مصطفى جاد.
  • توزيع الموسيقى:  الهامي دهيمة.

مش قادرة لسه اصدق إنك انت بقيت معايا، وخلاص كل اللي ياما حلمت بيه بقى بين إيديا مش عايزة حاجة تاني، خلاص حبك كفاية، واحلم واتمني ايه؟ من الدنيا دا انت كتير عليا ربنا يخليك لقلبي، تبقى طول العمر جنبي كل ما اسمع حاجة عنك بعرف اني اخترت صح كان لقانا أحلى صدفة، ياللي جنبك ببقى عارفة انك انت جيت حياتي تِملى كل سنيني فرح من حسن حظي اني قابلتك، تقدر تقول جيتني ف وقتك مانا كنت قبلك مش عايشة، وخلاص هعيش ياما عليك كنت بدور، وبجد مش قادرة اتصوّر لو عمري كان قبلك عدى، مقابلتنيش ربنا يخليك لقلبي، تبقى طول العمر جنبي كل ما اسمع حاجة عنك بعرف اني اخترت صح كان لقانا أحلى صدفة، ياللي جنبك ببقى عارفة انك انت جيت حياتي تِملى كل سنيني فرح

للتعرف على المزيد من اغاني كارمن: كلمات اغنية لما تشوفك عيني كارمن سليمان

مشوار كارمن سليمان الفنى

حصلت على تشجيع كبير من قبل والدتها لدخول مجال الفن، بدأت مشوارها الفنى عن طريق الإشتراك فى البرنامج الغنائى “مودرن ستار”، اشتركت فى برنامج “أرب أيدول” النسخة العربية فى موسمه الأول.

حيث يعد نقطة تحول كبيرة على مدار مشوارها الغنائى حتى الآن، نجحت فى إقناع لجنة التحكيم بها وبصوتها، تمكنت من الوصول إلى الحقلة النهائية، وتنافست اللقب مع المغربية “دنيا بطمة” ، وفازت بلقب “محبوبة الجماهير”.

حصلت على جائزة “أفضل صوت”تحت سن السادسة عشر مقدمة من “المجلس الأعلى للثقافة” بجمهورية مصر العربية، أطلقت أول ألبومتها الفنية فى بداية عام 2014 بعنوان “أخبارى” وهو من كلمات الشاعر السعودى القدير “عبد اللطيف بن عبد الله آل الشيخ ”.

وإنتاج شركة “بلاتينيوم ريكوردز” وأحتوى على عدد أثنى عشر أغنية كاملة وتنوعت فيه بين اللهجات المختلفة المصرية والخليجية واللبنانية، شاركت مع كلا من “دنيا بطمة ويوسف عرفات”فى دويتو غنائى بعنوان “عظمة على عظمة”وتم تصويره فيديو كليب.

أعلنت عن أول أغنية منفردة لها عام 2013 بعنوان “كلام كلام” والتى حققت من خلالها نسبة مبيعات عالية على مستوى الشرق الأوسط، حصلت على دعم كبير من قبل بعض الفنانين مثل الفنان الكبير “هانى شاكر ومحمد منير وراغب علامة وحسن الشافعي وأحلام”.

قامت بتصوير بعض أغانيها فيديو كليب مثل أغنية “حسيبك ربنا وما هى سهلة وأناني وسلام كعب عالى حضن دافى والدنيا دايرة عليك”، ظهرت بآخر أعمالها الفنية حتى الآن أغنية فى بداية عام 2017 بعنوان “ربنا يخليك لقلبى” والتى حققت نسبة مشاهدة مذهلة على مواقع التواصل الإجتماعى.

كلمات أغنية ربنا يخليك لقبلى

شاهد أيضًا: كلمات دعاء سبحانه كارمن سيلمان

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *