كلمات أغنية سماح سماح بهاء سلطان

أ / اسراء السيد جبر

كلمات أغنية سماح سماح بهاء سلطان 2017 مكتوبة وكاملة على موقع محتوى، قام الفنان الكبير “بهاء سلطان”بالإعلان عن أغنية جديدة أثناء استضافته في البرنامج التليفزيوني “صاحبة السعادة” مع النجمة القديرة “إسعاد يونس”بعنوان “سماح سماح”.

كلمات أغنية سماح سماح كاملة

سماح سماح يا اهل السماح من الجراح هناخد ايه كتر البكا على اللي راح خلاص ياعيني هيفيد بإيه سماح سماح يا اهل السماح من الجراح هناخد ايه كتر البكا على اللي راح خلاص ياعيني هيفيد بإيه يبيعوا ما يبيعوا يعني هيحصل ايه حبيبك اللي باعك ليه تبكي في يوم عليه

يبيعوا ما يبيعوا يعني هيحصل ايه حبيبك اللي باعك ليه تبكي في يوم عليه مليان القلب منهم مليان القلب منهم ازاي قلبي يشوفهم ويضحك ويجاملهم  مليان القلب منهم مليان القلب منهم ازاي قلبي يشوفهم ويضحك ويجاملهم دول اللي جرحونا دول اللي عذبونا دول اللي جرحونا دول اللي عذبونا فاكرين لما يسيبونا هنضيع بعد منهم

سماح سماح يا اهل السماح من الجراح هناخد ايه كتر البكا على اللي راح خلاص ياعيني هيفيد بإيه غريبة الدنيا دي وشوفوا بتعمل ايه بتقسى ع اللي يخلص ديماً تيجي عليه غريبة الدنيا دي وشوفوا بتعمل ايه بتقسى ع اللي يخلص ديماً تيجي عليه مفيهاش ابداً حبايب

طب قولي هنعمل ايه سماح سماح يا اهل السماح من الجراح هناخد ايه كتر البكا على اللي راح خلاص ياعيني هيفيد بإيه سماح سماح يا اهل السماح من الجراح هناخد ايه كتر البكا على اللي راح خلاص ياعيني هيفيد بإيه يبيعوا ما يبيعوا يعني هيحصل ايه حبيبك اللي باعك ليه تبكي في يوم عليه.

شاهد المزيد من اغاني بهاء: كلمات اغنية بتسأليني بهاء سلطان

نشأة بهاء سلطان

بهاء سلطان هو مطرب ومغنى مصري معروف، يعتبر من أقدم الفنانين المتواجدين على الساحة الغنائية فى الوقت الحالى، ولد فى منطقة حدائق القبة بالقاهرة يوم 1 من شهر أكتوبر عام 1972 من أم بحرينية وأب مصري الجنسية.

اسمه كاملا “بهاء فتحي عبد الله سلطان” ، التحق بالمرحلة الثانوية العامة وتخصص في قسم العلمي علوم، تخرج من كلية التربية الموسيقية جامعة القاهرة، عرف عنه ميوله للغناء والفن منذ الصغر، شجعته والدته على الدخول فى الوسط الفنى.

كلمات أغنية سماح سماح

شاهد أيضًا: كلمات اغنية عيونك للمطرب بهاء سلطان

أعمال بهاء سلطان الفنية

كان بداية مشواره الفنى عن طريق التعرف على المطرب الكبير “مصطفى كامل”الذى أعجب بصوته وأشاد بموهبته وقرر التعاون معه لإصدار أعماله الغنائية، التقى بعد ذلك بالمنتج والمخرج “نصر محروس”،.

أطلق أول ألبوم مشترك له بعنوان “فرى ميكس 1” وغنى فيه أغنية اسمها “أحلف”عام 1998، ظهر بثانى أغانيه بعنوان “بينا”، أعلن عن ألبوم غنائى كامل له عام 1999 بعنوان “ياللى ماشى”.

حصل على نسبة شهرة وشعبية مذهلة على مستوى الشرق عقب إصداره لأغنية “قوم أقف”عام 2003 وتم تصويرها فيديو كليب مع الفنان الشاب “تامر حسنى”.

تزوج من فتاة خارج الوسط الفنى ورزق منها بطفلين هما “كاندى وكادى”، ظهر بأول أغنية مصورة بعنوان “يا ترى”وهى من إخراج “نصر محروس”وإنتاج شركة “فري ميوزيك”.

وفى عام 2011 حصل على المركز الأول بين المطربين الأكثر بحثا على الإنترنت، ظهر بآخر ألبوم له حتى الآن بعنوان “بندور على السعادة”، إشترك مع النجمة “سومة”فى دويتو غنائى بعنوان “اللى فى عينى فعينك”.

قدم أغنية فى إعلان من شركة “كوكاكولا” بالتعاون مع “مايا دياب”بعنوان “فينا نغير”، أصدر آخر أغنية بعنوان “سماح سماح”.

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *